Как да убедите шефа, че знаете добре английски


Вдигнете ръка, ако някога сте се чувствали непълноценни и дори унизени от това, че вие или друг смятате, че нямате нужните езикови умения по английски. Когато звънне телефона, сякаш буквално ви пускат електрошок само при мисълта, че може да е някой чужденец. Не стига това, ами сте в модерен отворен офис, където няма стени, а в представите ви дори чистачката се е долепила до бюрото, за да слуша как ще се изложите. 

Имам добра новина за вас: няма нужда да се паникьосвате. С точния подход можете лесно да убедите всекиго, че знаете английски – без да трябва да лъжете, да прехвърляте отговорностите си на уж по-знаещите или да се препотявате само като чуете „английски“. Следвайте тези стъпки, за да научите как да подходите с шефа си още утре.

5 стъпки, за да убедите шефа, че знаете английски

1) Разберете дали началникът ви знае по-добре английски от вас. 

Преди да влетите в стаята на шефа, трябва да изградите правилната стратегия. Точно както бихте постъпили, преди да кажете на майка си, че имате ново гадже. Най-добре би било да установите какво ниво владее вашият началник. Ако е много добър, значи ще може да прецени реално дали се справяте и можете да се осланяте на фактите свободно. Ако пък не разбира и дума, то ще можете да докажете в реална ситуация, че се справяте и може да ви се има доверие.


2) Установете за себе си какъв английски ви се налага да ползвате на работа – ниво на владеене и специализация / терминология. 

След като сте се сравнили с шефа, а навярно и с някои колеги, нужно е да решите каква е целта с английския. Това ще ви предпази от ненужни курсове, безмислен преговор или безкрайни часове учене, което така и няма да ви влезе в употреба. А щом не ги ползвате, всички знания неминуемо подлежат на забравяне. 

3) Включете се в реална ситуация, където се говори английски при първия сгоден случай. 

Знам, че това звучи като жив мазохизъм, но така най-добре ще можете да познаете за себе си къде се крие вашата мощ и кои са слабите ви места. Най-голямата грешка е да се криете зад някой колега, който в повечето случаи не е по-знаещ, а по-нафукан. Така все той обира точките, а вие отгоре на всичко трупате и негатив към самия себе си задето нямате смелост

4) Работете активно върху слабостите си и трупайте самочувствие. 

Вече добихте представа за ситуацията и за своето място в нея. Сега е време да предприемете действия. Ако резултатът от предходните предизвикателства не ви удовлетворява, то заемете се с цялата си решимост да премахнете пречките. Колко пъти само съм чувала: „Много ми е зле английският, трябва някой ден да се запиша на курс.“ Запомнете, седмицата има седем дни, но „някой ден“ не е един от тях! Струва ли си наистина да губите толкова време и златни възможности?



5) Време е за трудния и така отлаган разговор.
  
Изберете подходящ момент. Най-добре след като шефът ви е благодарил за нещо – обикновено хората се чувстват задължени след това и е най-лесно да ги убедите в нещо. Говорете с положителни изречения и най-важното – не се извинявайте, привличайки внимание върху дефицитите си. Например вместо: „Знам, че не ми е достатъчно богат речникът...“ може да кажете: „Притежавам нужните умения, за да...“. Много би помогнало, ако цитирате мнението на човек, когото шефът цени и уважава, стига то да е положително. 

Продължете с аргументи защо трябва да ви повярва: „На срещата онзи ден успяхме да достигнем до общо решение с... , а разговорът беше изцяло на английски.“ „Знаеш ли, че към 70% от служителите в нашия бранш знаят английски на под средното ниво.“ „Започнах да се обучавам съвсем неотдавна, а вече успявам да водя самостоятелни преговори!“

Накрая, но със сигурност с най-голяма тежест, създайте нужда у шефа си. Убедете го, че имате нещо, от което той се нуждае и го направете с патос. „Сега предстоят срещи с... и за да привлечем вниманието им, трябва някой да води преговорите на английски. В офиса сме само трима души, които можем да се заемем.“ Създайте чувство на спешност: „Винаги съм си търсил работа, където се забелязват и оценяват уменията на служителите, включително езиковите умения."


Вече сте готови да убедите шефа, че знаете английски добре и на вас може да се разчита. Знаете ли кое е най-положително? Оттук насетне никога няма да се чувствате понижени и недооценени заради английския. 

Искате ли да повишите езиковата си компетентност още сега? Прегледайте Полезните връзки тук. Или пък научете как да се упражнявате самостоятелно за разговор на английски


П.П. За да приложите тези стратегии, нужно е да знаете английски на работно ниво (В1).


Няма коментари:

Публикуване на коментар

@templatesyard